Людям із порушенням зору
Побудовано на платформі
Повернутися до новин

Роботодавець не віддав трудову книжку при звільненні: що робити

Оголошення
07.02.2022

Я звільнилася з роботи три місяці тому, але досі не отримала трудову книжку. Я не маю часу чекати, оскільки знайшла нову роботу. Чи порушує роботодавець мої права, і як мені діяти надалі в даній ситуації?

Розповідають фахівці з надання правової допомоги.

У разі звільнення працівника роботодавець зобов’язаний в день звільнення видати працівникові належним чином оформлену трудову книжку (ст. 47 КЗпП України).

У разі якщо працівник відсутній на роботі в день звільнення, роботодавець повинен надіслати працівникові поштове повідомлення про необхідність отримання трудової книжки.

Законодавство дозволяє роботодавцю пересилання трудової книжки поштою з доставкою на адресу проживання працівника, але виключно за письмовою згодою працівника.

Недотримання встановленої процедури з боку роботодавця є порушенням чинного законодавства.

У разі затримки видачі трудової книжки з вини власника або уповноваженого ним органу, працівникові сплачується середній заробіток за весь час вимушеного прогулу (п. 4.1. Інструкції «Про порядок ведення трудових книжок»). Днем звільнення в такому разі вважається день вручення трудової книжки, про що видається відповідний наказ і вноситься запис до трудової книжки працівника.

Період затримки вручення трудової книжки з вини роботодавця вважається вимушеним прогулом, і працівнику виплачується середній заробіток за весь час затримки.

З метою досудового врегулювання даного спору особа має право звернутися до роботодавця з відповідною заявою про видачу трудової книжки, перенесення дати звільнення та виплати середнього заробітку за час затримки видачі трудової книжки.

У разі неможливості вирішення спору добровільно працівник з метою захисту своїх прав може звернутися до суду шляхом подання до відповідного позову.

Трудові спори про витребування трудової книжки, зміну дати звільнення і стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу підлягають безпосередньому розгляду в місцевих судах як за місцем розташування  роботодавця, так і за зареєстрованим місцем проживання чи перебування позивача.

Важливо пам’ятати, що строк звернення до суду для вирішення такого спору становить три місяці з моменту, коли працівник дізнався або повинен був дізнатися про порушення свого права.

Телефонуйте до Єдиного контакт-центру системи безоплатної правової допомоги:

0 800 213 103 (цілодобово та безкоштовно).

2024 © Усі права захищено
Слідкуйте за новинами
Побудовано на платформі

Для забезпечення зручності у користуванні цим сайтом деякі сервіси використовують технологічні особливості, а саме - cookie. Таке функціональне рішення дозволить вам не вводити одну і ту ж інформацію кожен раз, коли ви повертаєтесь на цю сторінку, або переходите з однієї сторінки на іншу тощо. Залишаючись, ви даєте згоду на використання cookie.  Докладніше