Людям із порушенням зору
Побудовано на платформі
Повернутися до новин

Кредит не брав, а турбують колектори, що роботи?

Новина
11.11.2021

Пані Наталя – пенсіонерка, її історія з переслідування з боку колекторів триває вже декілька місяців. Одного разу їй подзвонили та запитали, чи знає пані Тетяна дівчину Оксану, яка справді була її донькою. Отримавши підтвердження колектори почали вимагати повернути кредит, який брала її донька. Поспілкувавшись з донькою пані Тетяна зрозуміла, що насправді й донька не брала кредиту в жодній фінансовій установі. Але тепер колектори постійно телефонують пані Тетяні з вимогою повернути незрозумілий борг.  .

Сьогодні поширені так звані “миттєві кредити”. Вулиці великих та малих міст по всій країні усіяні вивісками “Кредит під 0%”, “Врятуємо від фінансової кризи”, “Перекредитуємо на вигідних умовах” та інші. Та деякі громадяни, скориставшись даною послугою, опиняються у борговій ямі. Згодом, їх та їх близьких починають турбувати так звані «колектори”, надсилати листи с погрозами, телефонувати вдень і вночі з вимогою сплатити борг.

Якщо колектори вдаються до погроз, цілодобових дзвінків Вам та членам родини, використовують образливі та лайливі слова у повідомленнях тощо, обов’язково  потрібно зафіксувати порушене право. Можна зробити скріншоти екрану  СМС-повідомлень з погрозами та журналу дзвінків, також потрібно записати телефонну розмову з колектором та звернусь до правоохоронних органів.

Але що роботи, якщо взагалі кредит не брав, а турбують колектори? Як захиститися від погроз чи нав’язливих дзвінків – розповідають фахівці з безоплатної  правової допомоги.

Для початку потрібно звернутись до Бюро кредитних історій. Кожна особа має право один раз на рік отримати безкоштовно інформацію про свою кредитну історію.  Перелік зареєстрованих в Україні кредитних історій міститься в Єдиному реєстрі бюро кредитних історій. Відповідно до відомостей, що Ви отримаєте з Бюро кредитних історій є два шляхи вирішення проблеми.

Якщо кредитна історія порожня, потрібно звернутись до фінансової компанії, що Вас турбує із запереченням проти обробки своїх персональних даних. Якщо письмову вимогу не задовольнили і колектори продовжують турбувати, потрібно звернутись до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини через онлайн-приймальню (https://online.ombudsman.gov.ua/) або на поштову адресу.

Якщо в кредитній історії наявна інформація про кредит, який Ви не брали, потрібно звертатись до даного банку (фінансової установи) із письмовою заявою про розірвання кредитного договору та про надання завірених належним чином копій договору про надання споживчого кредиту. Далі потрібно буде звернутись до правоохоронних органів із заявою про те, що на Ваше ім’я було незаконно оформлено кредит та використано персональні дані. Інформацію про дане правопорушення слідчий поліції повинен внести в Єдиний реєстр досудових розслідувань. Порушене право вирішується в кримінальному провадження або через звернення до суду із заявою про визнання договору про надання кредиту недійсним.

Для тих, хто планує брати кредит, запам’ятайте, що кредитів під 0% не буває, а комісія та штрафи у разі прострочення можуть коштувати Вам значної суми.

Перш ніж  оформити кредит, радимо перевірити на сайті Національного банку України чи офіційно зареєстрована фінансова установа. Це можна зробити за посиланням kis.bank.gov.ua.

Також потрібно уважно ознайомитись з графіком погашення обов’язкових платежів та з порядком нарахування відсоткової ставки. Дуже часто у рекламі  відсоткова ставка складає 1-2%, найчастіше це вартість за день користування, тому ставка за місяць може сягати 60% і більше.

 

Уважно прочитайте умови договору у ньому можуть бути вказані особливі умови нарахування відсотків та додаткові плані послуги.  Якщо укладаєте кредит он-лайн, даний договір повинен бути в публічному доступі на сайті фінансової установи.

2024 © Усі права захищено
Слідкуйте за новинами
Побудовано на платформі

Для забезпечення зручності у користуванні цим сайтом деякі сервіси використовують технологічні особливості, а саме - cookie. Таке функціональне рішення дозволить вам не вводити одну і ту ж інформацію кожен раз, коли ви повертаєтесь на цю сторінку, або переходите з однієї сторінки на іншу тощо. Залишаючись, ви даєте згоду на використання cookie.  Докладніше